loading

 

  • Σπάνιο Corsa πρώτης γενιάς προορίζεται για το περίπτερο της Opel
  • Ένα ιστορικό αυτοκίνητο του 1987 διανύει 2.700km από την Πορτογαλία μέχρι το IAA
  • Η παγκόσμια πρεμιέρα της έκτης γενιάς Corsa στο προσκήνιο του ΙΑΑ
  • Η εξέλιξη : από το σπορ Corsa GT μέχρι το ηλεκτρικό Corsa-e Rally

 

Πρεμιέρα στο IAA: Το Νέο Opel Corsa Συναντά ένα Σπάνιο Corsa GTΗ Opel γιορτάζει τρεις παγκόσμιες πρεμιέρες στο φετινό Διεθνές Σαλόνι  Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) (ημέρες για το κοινό 12-22 Σεπτεμβρίου). Το νέο Astra με πολύ αποδοτικούς κινητήρες, το Grandland X Hybrid4 με τετρακίνηση (κατανάλωση καυσίμου WLTP1, σταθμισμένη, στο μικτό κύκλο: 1,6 l/100 km, 37 g/km CO2, NEDC2: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2) και η έκτη γενιά Corsa σε τρεις εκδόσεις. Το μικρό best-seller (με πωλήσεις πάνω από 13,6 εκατομμύρια μονάδες) γίνεται ηλεκτρικό και με το νέο Corsa-e Rally – που επίσης κάνει ντεμπούτο στο IAA – και θέτει τις βάσεις του αγωνιστικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων. Στο IAA, το νέο Corsa θα πλαισιωθεί από έναν ξεχωριστό προσκεκλημένο – ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα, ζωντανή απόδειξη 32 χρόνων οδηγικής απόλαυσης και επιτυχίας. Το ιστορικό αυτοκίνητο ταξίδεψε από την Πορτογαλία μέχρι το Opel Classic Workshop στο Rüsselsheim. Από εκεί θα οδηγηθεί στο IAA στη Φρανκφούρτη, όπου θα συνεισφέρει με την παρουσία του στην ανάδειξη της ιστορίας του μοντέλου, δίπλα στο νέο Corsa.

Αξιοπιστία Opel: 2.700km από το Porto μέχρι το Rüsselsheim μέσω Zaragoza

Το τμήμα Opel Classic χρειάστηκε να ψάξει αρκετά μέχρι να εντοπίσει ένα σπάνιο Corsa GT πρώτης γενιάς. Το συγκεκριμένο αντίτυπο, που αρχικά είχε ταξινομηθεί στην Ισπανία, βρέθηκε προστατευμένο σε ένα γκαράζ στην Πορτογαλία. Το ταξίδι προς τη Φρανκφούρτη για το μικρό, ανεπιτήδευτο Gran Turismo ξεκινά από ένα πάρκο αυτοκινήτων στο λιμάνι του Porto.

Η Opel προσέφερε το GT από τον Απρίλιο του 1985 μέχρι το φθινόπωρο του 1987. Ήταν ο διάδοχος του Corsa SR, με κινητήρα 1.3L 70hp με σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου μέσω καρμπυρατέρ. Η πρόσθετη ισχύς και οι διακριτικές αεροτομές έδωσαν ένα σπορ χαρακτήρα στο Corsa 1ης γενιάς, μέχρι την άφιξη του GSi το 1988. Το πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, μπορούσε να τιθασεύσει τη δίψα του για επιδόσεις στα πιο μακρινά ταξίδια.

Ακόμα και σήμερα, συμβαδίζοντας με τα τρέχοντα κυκλοφοριακά δεδομένα, το Corsa GT είναι εκπληκτικά αθόρυβο και ευκολοδήγητο. Το πλαίσιο δεν είναι πιο άκαμπτο από όσο χρειάζεται, ενώ το σύστημα διεύθυνσης δεν παρουσιάζει τους συνήθεις τζόγους, και δεν προβάλλονται περιττές πληροφορίες στον πίνακα οργάνων: στα στάνταρ όργανα, προστίθεται απλά ένα στροφόμετρο και ένας δείκτης πίεσης λαδιού. Η κατανάλωση καυσίμου εναρμονίζεται  με τις επίσημες τιμές της εποχής – σπάνια υπερβαίνει τα έξι λίτρα ανά 100km. Το απόβαρο των 750kg βοηθά πολύ στον τομέα αυτό, προσφέροντας λόγο ισχύος προς βάρος 10,71kg ανά ίππο.

Στο road trip του από την Πορτογαλία στο Rüsselsheim, το GT κάνει στάση στη Zaragoza, όπου κατασκευάστηκε το 1987. Το αυτοκίνητο παίρνει το πράσινο φως για να επισκεφθεί ακόμα και το εργοστάσιο παραγωγής του. Καθώς το κίτρινο Corsa σταματά στη γραμμή συναρμολόγησης, πολλοί από τους εργαζόμενους σπεύδουν να το υποδεχτούν σαν ένα μακρινό, χαμένο φίλο.

Συνεχίζοντας το ταξίδι του ανατολικά, το αυτοκίνητο περνά από Βαρκελώνη και διασχίζει τη Γαλλία και τη Βασιλεία κατά μήκος του Ρήνου. Συνολικά 2.700km για ένα 32-χρονο Corsa που άφησε, πίσω στην Πορτογαλία, την ήρεμη ζωή ενός συνταξιούχου – και ξεκίνησε χωρίς επισκευές το μεγάλο οδοιπορικό του. Κατά την άφιξη του GT στο Rüsselsheim, η ομάδα Opel Classic περιμένει  με ανυπομονησία.

ProjectIAA 2019”: ένας θαρραλέος ‘συνταξιούχος’ γίνεται πρωταγωνιστής της ΙΑΑ

Ο ηλιόλουστος καιρός της Ισπανίας και της Πορτογαλίας ωφέλησαν το Corsa GT. Μία ζωή σε δρόμους χωρίς αλάτι απομακρύνει τον κίνδυνο σκουριάς και διάβρωσης. Ο κίτρινος ‘βετεράνος’ παραμένει σε καλή κατάσταση. Το TÜV συμφωνεί και μετά τον έλεγχο για τη Γερμανική ταξινόμηση, οι ελεγκτές τοποθετούν το πολύτιμο αυτοκόλλητο στην πινακίδα κυκλοφορίας. Αλλά τώρα αρχίζουν τα δύσκολα: οι ειδικοί του τμήματος Opel Classic το εξετάζουν διεξοδικά. Αρκετά ζευγάρια μάτια το επιθεωρούν και αποκαλύπτουν μικρές ή και λίγο μεγαλύτερες ατέλειες – λακουβίτσες στην οροφή, μη αυθεντικά σήματα, γρατζουνιές στα κρύσταλλα, φθαρμένα μαξιλάρια καθισμάτων. Ακόμα και η κόρνα ηχεί λανθασμένα! Στο τέλος το αυτοκίνητο γίνεται φύλλο και φτερό.

Η ομάδα Classic συναντιέται με τους συναδέλφους της από το Service Workshop. Δημιουργείται το “Project IAA 2019”, με επικεφαλής τους Thorsten Götz και Dieter Eder. Κομμάτι-κομμάτι συνθέτουν εκ νέου το παζλ Corsa. Πρώτα ο ανανεωμένος κινητήρας, και ακολουθούν ανάρτηση, αμορτισέρ και ελατήρια. Το φρεσκοβαμμένο αμάξωμα αποκτά νέο διάκοσμο και τα σωστά σήματα GT. Σειρά έχουν οι αυθεντικές ζάντες αλουμινίου. Τέλος, τοποθετούνται τα παράθυρα, χάρη σε ένα φιλικό διανομέα Opel ο οποίος τα βρήκε στο απόθεμά του. Το Corsa GT είναι τώρα έτοιμο για τη δεύτερη νιότη του που θα ξεκινήσει μεγαλοπρεπώς – στο 68ό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). Οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν το αναπαλαιωμένο Corsa GT στο περίπτερο της Opel (D31, hall 11.0). Ο άξιος πρόγονος θα δώσει περισσότερη λάμψη στην παγκόσμια πρεμιέρα της έκτης γενιάς Corsa.

 


[1] Οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2  είναι προκαταρκτικές και έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τη διαδικασία δοκιμών WLTP (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). Έγκριση τύπου EG και Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης δεν διατίθενται ακόμα. Οι προκαταρτικές τιμές ενδέχεται να διαφέρουν από τα επίσημα τελικά στοιχεία έγκρισης τύπου.

[2] Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2  είναι προκαταρκτικές και έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τη διαδικασία δοκιμών WLTP, ενώ έχει γίνει αναγωγή τους στο σύστημα μέτρησης NEDC για λόγους σύγκρισης με άλλα οχήματα, σύμφωνα με τις Οδηγίες R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 και R (EU) No. 2017/1151. Έγκριση τύπου EG και Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης δεν διατίθενται ακόμα. Οι προκαταρτικές τιμές ενδέχεται να διαφέρουν από τα επίσημα τελικά στοιχεία της έγκρισης τύπου.

Αρχή σελίδας